De Ouderraad

Onze school heeft een ouderraad waarvan iedere ouder die een kind op school heeft, automatisch lid is. Ouders van kinderen laten zich op school vertegenwoordigen door de ouderraad.

Ouders die helpen bij onderwijsactiviteiten doen dat onder verantwoordelijkheid en supervisie van betrokken leerkrachten. Ouders die meehelpen met onderwijsondersteunende activiteiten doen dat aan de hand van draaiboeken. Daarin staat vermeld wat de activiteiten inhouden en hoe de verantwoordelijkheden verdeeld zijn. Uiteraard vindt de ouderhulp altijd plaats binnen de regels en in overleg met de betrokken leerkrachten en onder eindverantwoording van de directeur.

De ouderraad zorgt ervoor dat de samenwerking tussen school en ouders wordt bevorderd door:

• het organiseren en ondersteunen van schoolactiviteiten zoals het St. Maartenfeest, het Sinterklaasfeest, Kerstmis, Pasen, de sportdag, het schoolreisje, het schoolkamp enz.
  • het beheren van de kas met de jaarlijkse ouderbijdrage.

De geldelijke bijdrage:

Het onderwijs aan onze school wordt bekostigd door het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen.
Echter: zonder financiële middelen is het voor de ouderraad niet mogelijk om bepaalde zaken te organiseren (denk maar eens aan het Sinterklaasfeest). Daarom wordt door de ouderraad aan iedere ouder financiële bijdragen gevraagd.

Om welke bedragen gaat het?

Algemene ouderbijdrage € 30,00 voor kinderen uit de groepen 2 t/m 8 (inning januari)
Overblijfbijdrage € 30,00 voor kinderen uit de groepen 2 t/m 8 (inning oktober)
Schoolreisje € 30,00 voor kinderen uit de groepen 2 t/m 7 (inning april)
Schoolkamp € 80,00 voor de schoolverlaters (inning april)

De overeenkomst algemene ouderbijdrage wordt bij inschrijving toegelicht en eenmalig door U ondertekend. U ontvangt tevens het bijbehorende reglement algemene ouderbijdrage.

Mocht u om wat voor reden dan ook problemen hebben om de bijdragen die de school aan u vraagt te betalen, dan kunt u informeren bij de gemeente Haarlem, Heemstede en Bloemendaal of u in aanmerking komt voor een tegemoetkoming in de schoolkosten. Zie hiervoor op de sites www.haarlem.nl en www.heemstede.nl en www.bloemendaal.nl
Daarnaast kunt u te allen tijde contact opnemen met de directeur.

Leden van de ouderraad

Namens de ouders